anvil silnik graficzny

Silnik graficzny Anvil

Rok wydania: 2007
Producent: Ubisoft

Sam silnik Anvil początkowo nazywał się „Scimitar” i powstał on w 2007 roku na potrzeby Assassin’s Creed. Twórcą silnika jest Ubisoft. Projektując silnik, Ubisoft skupiał się na tym, aby pozwalał on na przedstawianie miast w realny sposób. Umożliwiał na tworzenie wielkich i skomplikowanych miast, a dodatkowo miał zaimplementowany model wspinaczki po budynkach.

Na potrzeby Assassin’s Creed powstała druga generacja silnika, która wprowadzała do gry cykl dnia i nocy – w zasadzie to była główna innowacja, jaka dzieliła obie wersje silnika. Oprócz tego dodano więcej animacji postaci, a woda w końcu zyskała odbicie.

Trzecia generacja silnika przynosi najwięcej innowacji w stosunku do podstawowej oraz drugiej wersji silnika. Oprócz cyklu dnia i nocy dodano do niego pory roku, zmieniającą się pogodę, wprowadzono lepsze animacje dla fal morskich, na które działały podmuchy wiatru. W końcu usprawniono także model wspinaczki oraz animacje postaci, które od trzeciej wersji opierają się na metodzie motion capture.

Gry, które powstały na silniku Anvil

– Assassin’s Creed (2007/2008)
– Prince of Persia (2008)
– Shaun White Snowboarding (2008)
– Assassin’s Creed II (2009/2010)
– Prince of Persia: Zapomniane piaski (2010)
– Assassin’s Creed: Brotherhood (2010)
– Assassin’s Creed: Revelations (2011)
– Assassin’s Creed III (2012)
– Assassin’s Creed III: Liberation (2012)
– Assassin’s Creed IV: Black Flag (2013)
– Assassin’s Creed: Rogue (2014)
– Assassin’s Creed: Unity (2014)
– Tom Clancy’s Rainbow Six Siege (2015)
– Assassin’s Creed: Syndicate (2015)
– Steep (2016)
– Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands (2017)
– For Honor (2017)
– Assassin’s Creed Origins (2017)
– Assassin’s Creed Odyssey (2018)
– Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint (2019)
– Hyper Scape (2020)
– Assassin’s Creed Valhalla (2020)