build engine

Silnik graficzny Build

Rok wydania: 1995
Producent: Ken Silverman

Silnik, który stworzyła jedna osoba, czyli Ken Silverman. Silnik Build powstał na zlecenie firmy 3D Realms – czyli firmę stojącą za takimi tytułami jak Duke Nukem czy Shadow Warrior.
Silnik powstał na potrzeby tworzenia gier z gatunku FPS. Oprócz tego, że silnik Build powstał na zlecenie 3D Realms, to był on także licencjonowany dla innych producentów, oczywiście za odpowiednią opłatą. „Build” generuje świat gry w postaci siatki, która opiera się na bitmapach. Jego działanie jest podobne do tego co prezentował sobą Doom Engine. Do generowania ruchomych obiektów wykorzystuje sprite’y – czyli dwuwymiarowy obrazek rastrowy, dzięki czemu można uzyskać animacje mało skomplikowanych obiektów.

Gry, które powstały na silniku Build

– William Shatner’s TekWar (1995)
– Witchaven (1995)
– Duke Nukem 3D (1996)
– PowerSlave (Exhumed w Europie) (1996)
– Witchaven II: Blood Vengeance (1996)
– Blood (1997)
– Shadow Warrior (1997)