DPS (Damage Per Second)

Kolejny zwrot znany wszystkim fanom gier MMO. Nic dziwnego skoro DPS jest w głównej mierze używany właśnie w tego typu produkcjach. Tak samo jak w przypadku terminu healer, PvP czy też PvE – zwrot DPS jest skrótem od słów: Damage Per Second. Można to przetłumaczyć jako obrażenia zadawane na sekundę.
Tak samo jak w przypadku tanka i healera, DPS znajdzie swoje miejsce w drużynie wybierającej się na jakiś raid lub instancję (dungeon). O ile w 5 osobowej drużynie potrzeba jednego tanka i jednego healera, tak DPS’ow potrzeba już trzech. Jest to także grupa graczy, których najłatwiej znaleźć, szukając drużyny, jednak nie można przez to umniejszać ich roli.
Wielokrotnie przekonywałem się o wartości DPS gdy przyszło mierzyć mi się z potężniejszymi przeciwnikami grając tankiem. W takich sytuacjach całe powodzenie zależało właśnie od tego jak wielkie obrażenia na sekundę, są w stanie zadawać gracze. Im większe obrażenia zadawane przez DPS tym szybciej można czyścić instancje tym samym zwiększając swoje szanse na zdobycie coraz lepszych łupów.