Deathmatch

Deathmatch jest jednym z trybów gier wieloosobowych. Zwykle są to gry z gatunku FPS, a samo słowo deathmatch często określa się skrótem „DM”.
Rozgrywka w tym trybie polega na zdobyciu jak największej ilości fragów (zabójstw) przeciwników w określonym czasie. W momencie gdy nasza postać zostanie zabita, będziemy zmuszeni poczekać na respawn lub w skrajnych przypadkach zostaniemy wyeliminowani z rozgrywki aż do zakończenia rundy – chociaż w trybie deathmatch ciężko jest upatrywać jakichkolwiek rund ponieważ rozgrywka zwykle odbywa się na zasadzie FFA czyli Free For All (każdy na każdego).
W momencie gdy zwycięzcy tego trybu nie można wyłonić na podstawie zdobytych fragów, wtedy bierze się pod uwagę stosunek zgonów do zabójstw i na tej podstawie wybierany jest zwycięzca.
Istnieje także drużynowa odmiana DM nazywana Team Deathmatch i w zależności od gry mogą w niej uczestniczyć dwie lub więcej drużyn, które rywalizują między sobą na zdobyte fragi. Dla graczy preferujących drużynową rozgrywkę jest to idealne rozwiązanie natomiast dla samotników preferujących potyczki solo, pozostaje klasyczna rozgrywka w trybie deathmatch. Oprócz określonych ram czasowych, rozgrywka w trybie DM może zakończyć się także w momencie gdy któryś z graczy osiągnie określoną liczbę zabójstw – wszystko zależy od serwera na jakim toczona jest rozgrywka oraz rodzaj gry. Najlepszym reprezentantem trybu deathmatch jest z pewnością Quake III Arena, który stoi za popularyzacją tego trybu w innych grach.