doom engine

Silnik graficzny DOOM Engine

Rok wydania: 1995
Producent: id Software

Silnik graficzny DOOM Engine, to nic innego jak silnik id Tech pierwszej generacji. Jest on także nazywany DOOM Engine, ponieważ pierwszą grą opartą o ten silnik miał być właśnie DOOM. W 1997 roku kod źródłowy DOOM Engine został udostępniony dla użytkowników systemu operacyjnego Linuks, która jednak była licencją do użytku niekomercyjnego. Dopiero kilka miesięcy później kod źródłowy udostępniono na zasadzie licencji GNU. Silnik pozwala na generowanie świata pozornego 3D – pozornego dlatego, że cała przestrzeń generowana przy pomocy silnika jest rzutowana w dwóch wymiarach. Kilka sztuczek technicznych pozwoliło na stworzenia środowiska w trzecim wymiarze. Ograniczenia silnika widać w ilości klatek osiąganych przez gry bowiem każda gra, która została stworzona na podstawie DOOM Engine działa z prędkością maksymalną 35 klatek na sekundę (35 kl./s.). Jakby na to spojrzeć z innej strony to wydaje się to nawet przemawiać na korzyść silnika, ponieważ silnik jest sprawiedliwy i bez względu na to, z jakiego sprzętu korzystamy to i tak nie osiągniemy więcej niż wspomniane wcześniej 35 klatek.

Gry, które powstały na silniku DOOM Engine

– Doom (1993)
– Doom II: Hell on Earth (1994)
– Final Doom (1996)
– Heretic (1994)
– Heretic: Shadow of the Serpent Riders (1996)
– Hexen: Beyond Heretic (1995)
– Hexen: Deathkings of the Dark Citadel (1996)
– Strife: Quest for the Sigil (1996)
– Chex Quest (1996)
– Chex Quest 2: Flemoids Take Chextropolis (1997)
– Doom 64 (1997)
– Hacx: Twitch 'n Kill (1997)