E-sport

Dzisiaj e-sport nie jest już dla nikogo wielką tajemnicą. Samo słowo określa całą arenę zmagań graczy na wirtualnych arenach. Największą sławą i popularnością cieszą się rozgrywki w LoL’a (League of Legends), ale ja nadal uważam, że za wzrost popularności całej areny e-sportowej w naszym kraju odpowiedzialny jest Counter-Strike i drużyna Virtus Pro.

Jeszcze kilkanaście lat temu nikt nie zdawał sobie sprawy, że takie zwykłe „granie w gry” rozwinie się do takich rozmiarów, że będzie przyciągało przed telewizory większą widownię niż najbardziej popularne zmagania sportowe.
Dzisiaj już nikogo nie dziwi fakt, że finały Counter-Strike czy wspomnianego wyżej League of Legends przyciągają przed ekrany setki tysięcy kibiców. Nagrody za pierwsze miejsce przeliczane są na miliony złotych, a zwycięzcy wpisują się na karty historii elektronicznej rozgrywki.

Cała arena e-sportowa jest najszybciej rozwijającą się gałęzią rozrywki na przestrzeni ostatnich kilku lat. Już dzisiaj jest ona warta kilka miliardów dolarów, a przewidywania są jeszcze bardziej atrakcyjne i spekuluje się, że w przeciągu kilku najbliższych lat wartość całej areny e-sportowej zwiększy się o kilkanaście – kilkadziesiąt procent.
Wracając jednak do słowa „e-sport”, to oznacza ono wszystko, co związane jest z wirtualnymi zmaganiami pojedynczych graczy lub potyczek drużynowych. Wszystkie mistrzostwa, eliminacje i rankingi prowadzone są w ramach wirtualnej rywalizacji, które stanowią najprostszą definicję e-sportu.

Sprawdź również: