Fatality

Słowo fatality zostało wprowadzone do obiegu dzięki wydanej w 1992 roku bijatyce Mortal Kombat. Fatality określa wyjątkowo brutalne zakończenie pojedynku. Można uznać, że fatality jest ciosem ostatecznym, który definitywnie kończy walkę.
Od ciosów specjalnych różni się poziomem skomplikowania oraz wyjątkową brutalnością. Właśnie przez tą brutalność, gra Mortal Kombat wywoływała tyle kontrowersji, a fatality tylko podsycały ogień jaki rozgorzał po premierze gry.
Oprócz poziomu skomplikowania, fatality wymagało także kilku innych elementów aby móc go wykonać, takich jak np. odpowiednia odległość od przeciwnika, wciśnięcie odpowiedniej sekwencji przycisków – trzeba było to wykonać w odpowiedniej kolejności oraz w odpowiednim czasie.
Każdy z wybranych przez gracza bohaterów dysponował indywidualnym ciosem kończącym (fatality). Każde fatality jest związane z historią postaci i jest dla niej charakterystyczny. Przeważnie występuje jeden rodzaj fatality w każdej części gry ale bywały wyjątki gdzie każda postać dysponowała dwoma, a nawet trzeba rodzajami ciosu kończącego.