Gamebryo

Silnik graficzny Gamebryo

Rok wydania: 2001
Producent: Gamebase

Silnik Gamebryo został stworzony przez firmę Gamebase, której siedziba mieści się w USA. Silnik powstał na potrzeby innych producentów gier takich jak, chociażby Bethesda, Ubisoft czy też 2K Games. Pierwsza wersja silnika miała swoją premierę w 2001 roku przy okazji premiery gry Dark Age of Camelot. Silnik Gamebro cechuje się tym, że oprócz gier przeznaczonych na komputery PC wspierał on także gry wydawane na konsole Playstation 2, Xbox czy GameCube. Sam silnik Gamebryo jest w pewnym sensie spadkobiercą innego silnika – NetImmerse, który przestał być wspierany w 2004 roku, a silnik graficzny Gamebryo odziedziczył po nim wiele funkcjonalności oraz został pozbawiony wielu wad, jakie dotknęły silnik NetImmerse.

Cały silnik napisany jest w języku C++ co pozwala mu na bardzo dużą elastyczność. W zasadzie jego możliwości nie ograniczają się tylko i wyłącznie do jednego gatunku gier, bo można na nim tworzyć tak samo gry FPS czy TPP, a nic nie stoi na przeszkodzie, aby na podstawie Gamebryo stworzyć rasowego RTS-a.

Gry, które powstały na silniku Gamebryo

– The Elder Scrolls III: Morrowind (2002)
– Sid Meier’s Pirates! (2004)
– Civilization IV (2005)
– Empire Earth II (2005)
– The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006)
– Bully: Scholarship Edition (2006)
– Empire Earth III (2007)
– Fallout 3 (2008)
– Warhammer Online: Age of Reckoning (2008)
– Fallout: New Vegas (2010)
– Rift (2011)
– Catherine (2011)