godot

Silnik graficzny Godot

Rok wydania: 2007
Producent: społeczność Godot Engine

Silnik graficzny Godot służy w głównej mierze do tworzenia gier dwuwymiarowych, chociaż można na nim tworzyć także gry, które będą obsługiwały trzeci wymiar. Prace nad silnikiem oraz jego rozwój zapoczątkował Juan Linietsky, oraz Ariel Manzur w 2007 roku. Kod źródłowy został także udostępniony publiczne na platformie GitHub na licencji MIT.

Przed publicznym udostępnieniem kodu źródłowego, silnik Godot wykorzystywany był przez firmy działające na terenie Ameryki Łacińskiej.

Pierwsze stabilne wydanie tego silnika miało miejsce w 2014 roku i oznaczone było wersją 1.0. W tej wersji dodane zostało mapowanie światła oraz możliwość użycia większej ilości shaderów.

Sam silnik Godot oferuje także w pełni zintegrowane środowisko programistyczne, które pozwala tworzyć gry od podstaw i nie wymaga innych narzędzi (oprócz programów służących do tworzenia muzyki czy zasobów graficznych). Głównymi językami programistycznymi, jakie obsługuje silnik Godot, są C++ oraz C# ale można używać także języka specjalnie opracowanego na potrzeby tego silnika, który nazywa się GDScript.

Po nazwie można łatwo stwierdzić, że gry stworzone na tym silniku będą opierały się na skryptach. Możliwości silnika pozwalają także na odzwierciedlenie światła oraz cieni, sprites, animację fizyki oraz cząstek.

Gry, które powstały na silniku Godot

– El Asombroso Show Zamba
– Dog Mendonça & Pizza Boy
– Anthill
– Running Nose
– Project Carnival
– DynaDungeons
– Minilens
– Tanks of Freedom
– Pixel Zone