GoldSrc

Silnik graficzny GoldSrc

Rok wydania: 1998
Producent: Valve Software

GoldSrc, który nazywany jest także jako „Gold Source” jest swego rodzaju hybrydą silnika graficznego. Powstał on na bazie w pełni zmodyfikowanego silnika Quake Engine rozbudowanego o niektóre elementy pochodzące z silnika gry Quake II. Dokładniej jest to zmodyfikowana wersja silnika QuakeWorld, który był efektem prac nad grą Quake.

Jednak silnik GoldSrc jest pozbawiony wielu wad, jakie posiadał jego pierwowzór, dodano także szkieletową obsługę modeli oraz możliwość renderowania obrazu w trybie OpenGL, oraz Direct3D. W oparciu o silnik GoldSrc powstało wiele gier komputerowych, które zostały docenione i nagrodzone wieloma nagrodami branżowymi na czele z grą Half-Life. Następcą silnika GoldSrc został silnik Source, który do dzisiaj jest używany w takich grach jak, chociażby Counter-Strikie: Global Offensive.

Gry, które powstały na silniku GoldSrc

– Half-Life (1998)
– Half-Life: Opposing Force (1999)
– Team Fortress Classic (1999)
– Counter-Strike (2000)
– Gunman Chronicles (2000)
– Half-Life: Blue Shift (2001)
– Nightfire (2002)
– Ricochet (2002)
– Deathmatch Classic (2002)
– Day of Defeat (2003)
– Counter-Strike: Condition Zero (2004)
– Counter-Strike Online (2008)
– Cry of Fear (2012)
– Counter-Strike Nexon: Zombies (2014)