Grind

Grind jest określeniem, które funkcjonuje głównie w przypadku gier MMORPG. Przez niektóre źródła jest ono tłumaczone jako ciągłe wykonywanie powtarzalnych czynności ale jest to dosyć płytkie wyjaśnienie nie pasujące do zjawiska jakim jest grind.
Tym określeniem w grach MMO nazywa się ciągłe wybijanie grupek mobów w celu zdobycia kolejnego poziomu postaci. Idealnym przykładem tego typu gier są: Metin 2 oraz Lineage II gdzie zdobycie kolejnego poziomu wiąże się z wybijaniem kolejnych grupek przeciwników (i tak aż do porzygu). Dlatego też nigdy nie byłem fanem jednego oraz drugiego tytułu. Zdecydowanie bardziej wolę gry typu World of Warcraft gdzie grinding jest marginesem. Oczywiście większość zadań w Wow-ie opiera się na ubijaniu określonej liczby mobów, ale to za wykonywanie zadań można otrzymać więcej doświadczenia o zabijanie przeciwników, to tylko dodatek.
Grind jest głównym składnikiem gry, która opiera się na wybijaniu samych przeciwników gdzie fabuła praktycznie nie istnieje. Gry MMO w których grind jest konieczny do zdobywania kolejnych poziomów postaci omijam szerokim łukiem ponieważ nie interesuje mnie takie bezmyślne używanie skilli, których równie dobrze mogłoby nie być (tak samo jak fabuły).
Taki styl rozgrywki oprócz gier MMO jest charakterystyczny także dla gatunku hack’n’slash, gdzie wybijanie mobów jest jednym z najprzyjemniejszych zajęć (w odróżnieniu od gier MMO).