Grywalność

Grywalność jest chyba najważniejszym elementem jeżeli chodzi o ocenę końcową danej produkcji. Bez względu na to jak dana gra wygląda i co sobą prezentuje – jak nie ma grywalności, to nie przyciągnie graczy na dłużej.
Grafiką można przyciągnąć na chwilę ale zatrzymać graczy przy sobie można klimatem oraz całkowitą otoczką. Na grywalność składa się wiele czynników i nie ma złotego środka na to aby każdej grze ją zapewnić. Czasami bywają gry, które mogą ociekać grywalnością i kompletnie nie czuje się upływającego czasu, a czasami są gry, które pomimo swojej długości (krótkie) rozczarowują pod tym względem.
Grywalność można podsumować w kilku słowach jako coś, co sprawia, że w daną grę chce się grać i spędzać czas w jakimś wirtualnym świecie. Ale tutaj uważam, że i tak każdej grze trzeba dać szanse bo są takie tytuły gdzie ta grywalność jest, tylko mozolnie się rozkręca. Sam ogrywałem kilka tytułów, od których się odbiłem ale po jakimś czasie postanowiłem dać im szanse i okazało się, że wszystko rozkręcało się dopiero po np. 10 godzinach gry, które tylko na początku bardzo się ciągnęły.