hpl engine

Silnik graficzny HPL Engine

Rok wydania: 2004
Producent: Frictional Games

Silnik graficzny, którego nazwa pochodzi od inicjałów Lovercrafta. Początkowo powstał on na potrzeby stworzenia dwu-wymiarowej gry komputerowej Energetic. Po wydaniu gry w roku 2005 rozpoczęły się pracę nad rozbudową możliwości silnika i w ten sposób już w 2006 roku umożliwiono obsługę grafiki trójwymiarowej. Do 2010 roku silnik graficzny HPL Engine był zamkniętym oprogramowaniem firmy Frictional Games. W 2010 roku zaczęto publikować silnik już jako otwarte oprogramowanie na licencji GPL (General Public License).

Silnik posiada jeszcze ciekawą funkcję, jaką jest możliwość zaawansowanej interakcji pomiędzy obiektami dzięki kodowi fizycznemu o nazwie Newton Game Dynamics.

Gry, które powstały na silniku HPL Engine

– Penumbra: Przebudzenie (2007)
– The Chinese Room (2007)
– Penumbra: Czarna plaga (2008)
– Penumbra: Requiem (2008)
– Amnesia: Mroczny obłęd (2010)
– Amnesia: A Machine for Pigs (2013)
– SOMA (2015)