Interfejs użytkownika

Na interfejs użytkownika składa się wszystko to, co widzimy na ekranie i dotyczy wszystkich aspektów związanych z kierowaną przez nas postacią. Wszystkie paski zdrowia/many/wytrzymałości, ilość amunicji, mini mapa ramka z awatarem bohatera – to wszystko składa się na interfejs użytkownika. Nie jest to jednak wszystko, ponieważ jeżeli w grze dostępny jest plecak, dziennik zadań, bestiariusze, postać z podziałem ekwipunku, jaki możemy założyć na daną część ciała, to powyższe elementy także wchodzą w skład interfejsu użytkownika.

Im bardziej przejrzysty i przyjazny dla użytkownika jest interfejs, tym większa szansa, że gra odniesie sukces. Nie ma się co oszukiwać, że interfejs użytkownika nie gra roli w przypadku gry, bo często dzieje się tak, że przez zbyt skomplikowany interfejs gra sprawia, że gracze się od niej odbijają. Taka sytuacja była już w latach 90 XX wieku w przypadku symulatorów lotu, które wymagały użycia połowy klawiatury, aby sprawić, że samolot nabierał rozpędu na pasie startowym, a druga połowa klawiszy potrzebna była do tego, żeby w ogóle wystartować. Takie planowanie interfejsu i klawiszologii sprawiły, że symulatorami interesowali się tylko prawdziwi zapaleńcy, którym nie przeszkadzało to, że żeby poruszać się w miarę sprawnie po interfejsie, trzeba było zapoznać się z instrukcją grubości encyklopedii.

Sprawdź również: