IW engine

Silnik graficzny IW Engine

Rok wydania: 2005
Producent: Infinity Ward

Silnik, który może nosić miano kolejnego Frankensteina. Główny trzon silnika stanowi id Tech w wersji 3 (silnik IW Engine nie może opierać się w pełni na silniku id Tech 3, ponieważ kod źródłowy trzeciej odsłony tego silnika jest zastrzeżony przez id Software). Sam silnik IW Engine powstał na potrzeby serii gier Call of Duty wydawanych przez Infinity Wart, ale był on także wykorzystywany przez takie firmy jak Raven Software, Treyarch i Sledgehammer Games. Kod źródłowy silnika nie jest udostępniany publicznie i jest on wykorzystywany tylko i wyłącznie przy grach z serii Call of Duty. Kod źródłowy silnika został tak zmodyfikowany, że w 2005 roku został uznany jako najlepszy silnik graficzny swojej generacji pomimo tego, że już wtedy był znacznie przestarzały w stosunku do swoich największych konkurentów – chociażby Cry Engine 2. Dopiero w 2012 roku umożliwiono silnikowi korzystani z biblioteki DirectX 11. To właśnie w oparciu o te biblioteki zaczęto przykładać większą uwagę do oświetlenia w grach z tej serii (dokładniej od czasu prac nad Call of Duty: Black Ops II).

Gry, które powstały na silniku IW Engine

– Call of Duty 2 (2005)
– Call of Duty 4: Modern Warfare (2007)
– Call of Duty: World at War (2008)
– Quantum of Solace (2008)
– Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009)
– Call of Duty: Black Ops (2010)
– Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)
– Call of Duty: Black Ops II (2012)
– Call of Duty: Ghosts (2013)
– Call of Duty: Black Ops III (2015)
– Call of Duty: Infinite Warfare (2016)
– Call of Duty: Black Ops 4 (2018)