jaki bedzie styl wizualny w diablo 4

Jaki będzie styl wizualny w Diablo 4?

Wydawca: Blizzard Entertainment
Producent: Blizzard Entertainment
Data premiery: b/d
Gatunek: hack’and’slash

Kiedy wszystkie oczy skierowane są na Diablo II: Resurrected, mało kto interesuje się pracami nad Diablo 4, a te cały czas idą do przodu. Po pierwszych prezentacjach widać już, że czwarta odsłona będzie utrzymana w dużo mroczniejszej stylistyce niż miało to miejsce w Diablo 3.
Choć gra nie ma jeszcze jednoznacznie określonego stylu wizualnego, to każdy fan miał już podgląd w to, czego może oczekiwać po grze. Diablo 4 nadal jest w fazie rozwojowej, więc wiele elementów może zostać z niej usunięte lub dodane
Główni projektanci gry dzielą się z fanami swoimi przemyśleniami na ten temat i mówią, że główny nacisk kładziony jest na to, aby odnaleźć balans między realizmem a charakterystycznym dla Blizzarda stylem artystycznym. Nie chcą oni tworzyć postaci, które będą projektowane proceduralnie

W Diablo IV dużo uwagi poświęcono customizacji postaci poczynając od drobnych zmian kolorystycznych w zbrojach, na dostosowywaniu cech twarzy i ciała kończąc.
Wszystko ma zostać dostosowane w taki sposób, aby postać nadal pasowała i wyglądała realistycznie w otaczającym ją świecie.
Z tego co mówią twórcy, jasno wynika, że nie chcą oni zrobić karykatury postaci w dobie, gdzie najlepszy sprzęt mieni się barwami tęczy itp. Jeżeli w grze ma zagościć mroczny klimat znany z pierwszych dwóch odsłon, to nie może być mowy o silnych odchyłach w kwestii wyglądu postaci (chociaż znając Blizzarda z pewnością będziemy mogli znaleźć jakieś specjalne itemy wyśmiewające obawy fanów co do produkcji – coś na wzór tęczowego poziomu w Diablo III).

Jeśli myślicie, że takie projektowanie to bułka z masłem, to widocznie nigdy nie mieliście do czynienia z projektowaniem i tworzeniem gier. Same projekty ubiorów mogą zabrać tysiące godzin pracy, biorąc pod uwagę fakt z ilu elementów się składają i jak każdy z tych elementów może inaczej reagować na światło. Np. elementy srebrne normalnie są jasnoszare lub prawie białe, ale w momencie gdy pada na nie silne światło, to ich kolory ciemnieją. Wszystkie takie smaczki i detale trzeba uwzględnić przy projektach. Ich fakturę, zachowanie przy określonym świetle i ruchu, odbicia świetlne itp.
Póki co Diablo IV wygląda dosyć obiecująca i jeżeli w kwestii wizualnej nie zadzieje się żaden kataklizm, to o mroczny klimat możemy być spokojni.

Oprócz tego strzępku informacji nie ujawniono w zasadzie nic nowego odnośnie daty premiery. Nie wiadomo nawet w przybliżeniu kiedy gra trafi do sprzedaży, ale ja bym obstawiał najbliżej 2023 rok (ale to tylko moje domysły).