Kontroler ruchowy

Tym razem nie mamy do czynienia z obco brzmiącym słowem. Kontroler ruchowy to narzędzie służące do sterowania grą przy pomocy ruchów gracza – jego gestów oraz ruchów wykonywanych w rzeczywistości, niewymagających korzystania z klawiatury i/lub myszki.
Kontrolery ruchowe zyskały na popularności już jakiś czas temu, ale jednak nie udało im się zawojować rynku i teraz uważane są bardziej jako ciekawostka niż coś, co miałoby w najbliższym czasie zastąpić inne kontrolery, takie jak np. wspomniane wcześniej klawiatury i myszki, pady, kierownice itp.

Jako okres największej popularności kontrolerów ruchowych można uznać moment premiery Kinect na konsole Xbox oraz Move na PS4. Z czasem jednak tego typu eksperymenty przestały się opłacać, a przyczyniła się do tego głównie słaba biblioteka gier korzystających z tych technologii, a kolejnym czynnikiem odpowiedzialnym za taki stan rzeczy była kłopotliwa i trudna do prawidłowego wykonania konfiguracja kontrolerów ruchowych.
Pierwszy czynnik (z mizerną biblioteką gier) jest tu jednak kluczowy, bo nie po to kupuje się konsole z kontrolerem ruchowym, żeby ogrywać symulator mycia okien lub sprzątania mieszkania.

Jeszcze jednym problemem, jaki generowały kontrolery ruchowe, było miejsce wymagane do gry, które czasami ciężko było zorganizować, a swoje dodały też problemy z możliwością zniszczenia telewizora gdy np. kontroler wypadł nam z ręki i uszkodził matryce telewizora. Sami przyznacie, że to słaba perspektywa uszkodzić telewizor za kilka tysięcy złotych podczas „odprężającej” w swoim zamyśle zabawy.

Sprawdź również: