libgdx

Silnik graficzny LibGDX

Rok wydania: 2009
Producent: Badlogic Games

Jest to multiplatformowe narzędzie do tworzenia gier komputerowych oraz wizualizacji. Jako jeden z nielicznych silników gier, jego architektura opiera się na języku Java. Aktualnie obsługiwanymi platformami są praktycznie wszystkie te najbardziej popularne, czyli: Windows, Linux, Mac OS X, Android oraz iOS. Oprócz tego narzędzie jest także dostępne dla języka HTML 5. Aby móc uruchomić silnik LibGDX na Windows, Linux czy Mac OS X wymagane jest tylko posiadanie Java Runtime – jest to wirtualna maszyna Javy, która jest w stanie wykonywać oraz kompilować kod bajtowy Javy.

To właśnie dzięki zastosowany Javy, ten sam kod może być skompilowany na wszystkich dostępnych platformach. Silnik LibGDX jest wykorzystywany przede wszystkim przez niezależnych twórców gier, natomiast średnia miesięczna ilości pobrać waha się w okolicach 250 tysięcy.

Sam silnik wykorzystuje wszystkie narzędzia, jakie są dostępne dla języka Java, a za jego pomocą można wykonać gry 2D oraz 3D. Dzięki temu silnikowi możliwy jest dostęp do systemu plików, który odpowiada za szybsze działanie programu (jest to odpowiedź na „lżejszy” kod w przypadku języka C++).

Gry, które powstały na silniku LibGDX

Silnik wykorzystywany jest głównie przez niezależnych twórców gier, więc ich produkcje nie są uwzględniane w żadnych oficjalnych zestawieniach przez co nie ma możliwości aby przygotować wiarygodne zestawienie gier, które opierają się właśnie na tym silniku.