mass effect unreal ngine

Mass Effect na Unreal Engine?

Ostatnia odsłona cyklu Mass Effect, czyli Andromeda została stworzona na silniku Frostbite, który czasy swojej świetności widocznie ma już za sobą. Sam muszę przyznać, że od premiery Battlefield 3 byłem wielkim fanem tego silnika, bo grafika w jego wydaniu ocierała się o perfekcję przy jednocześnie dobrej optymalizacji. Z czasem jednak zaczął być on dosyć problematyczny, bo o ile w FPS’ach sprawdzał się świetnie, tak już w grach sportowych i innych nie było już tak różowo i sprawiał wiele problemów.
Istotne jest też to, że konkurencja także nie spała i Unreal powoli zbliżał się jakościowo do osiągnięć Frostbite, a z czasem nawet je przerósł. Najważniejsze jest też to, że Unreal Engine jest darmowy i dostępny dla wszystkich (pod kilkoma warunkami).
Terach pojawiły się plotki o tym, że piąta odsłona Mass Effect może powstać właśnie na Unreal Engine, który generuje znacznie mniej problemów.

Osobiście jestem wielkim fanem silnika Unreal Engine i jego możliwości i wcale nie obraziłbym się o to, gdyby kolejna znana seria przeszła właśnie na ten silnik, bo możliwościami i zaawansowaniem przewyższa on 80-90% silników dostępnych na rynku…pod warunkiem, że potrafi się wykorzystać jego potencjał i zadbać o odpowiednią optymalizację, ale o to raczej mogę być spokojny, skoro pracę nad grą sprawują specjaliści. Nie wiem jak Wy, ale ja trzymam kciuki za to, aby kolejna odsłona Mass Effect powstała właśnie w oparciu o nowy silnik graficzny, którym będzie Unreal Engine.