max-fx

Silnik graficzny Max – FX

Rok wydania: 1997
Producent: Remedy Entertainment

Jest to silnik, który powstał na potrzeby, w zasadzie, tylko i wyłącznie jednej gry. Chodzi dokładnie o grę Max Payne z 2001 roku oraz jej kontynuację – Max Payne 2: The Fall of Max Payne. Silnik graficzny Max – FX jest dziełem firmy Remedy Entertainment. Jest to jeden z pierwszych silników graficznych, które umożliwiają tworzenie realistycznego oświetlenia za pomocą metody energetycznej i posiada system cząsteczek, który odpowiada za generowanie takich efektów jak dym czy ogień.

Metoda energetyczna dokładniej odpowiada za wyznaczenie rozkładu oświetlenia dla trójwymiarowych scen, czyli dokładniej mówiąc dla oświetlania pomieszczeń. Metoda ta uwzględnia także natężenie oraz pochłanianie światła dla wszystkich elementów, które znajdują się na scenie.

Oprócz tego silnik Max – FX oferuje animację szkieletową postaci, która pozwala na lepsze odwzorowanie ruchów postaci.

Gry, które powstały na silniku Max – FX

– Max Payne (2001)
– Max Payne 2: The Fall of Max Payne (2003)