mugen

Silnik graficzny M.U.G.E.N

Rok wydania: 1999
Producent: Elecbyte

M.U.G.E.N jest silnikiem opartym na licencji freeware i przeznaczony jest do tworzenia gier w technologii 2D. Został on napisany przy użyciu języka C. Sam silnik był wydany przez firmę Elecbyte i był przez nią rozwijany przez 4 lata, czyli w latach 1999-2003. Było to tylko chwilowe porzucenie tej technologii, ponieważ firma Elecbyte powróciła do prac nad rozwojem silnika M.U.G.E.N i w 2009 roku wydał nową wersję silnika, która pozwalała na modyfikacje wielu elementów gier takich jak np. postacie, areny, na jakich toczyła się rozgrywka. Dodatkowo można było ingerować w sam wygląd silnika.

Możliwości silnika M.U.G.E.N pozwalały na tworzenie jednego z ośmiu możliwych trybów rozgrywki: arcade, team arcade, versus, team versus, team co-op, survival, survival co-op, training. Dodatkową funkcjonalnością było umożliwienie stworzenia trybu watch, który pozwalał na podgląd toczącej się rozgrywki.

Gry, które powstały na silniku M.U.G.E.N

Ciężko jest wymienić listę powstałych tytułów opartych na silniku graficznym M.U.G.E.N ze względu na to, że większość gier była tworzona przez pasjonatów (hobbystycznie) i udostępniana za darmo na wielu zamkniętych i otwartych forach. Najbardziej znaną grą opierającą się na tym silniku była bijatyka Dragon Ball Mugen Edition 2.