naughty dog game engine

Silnik graficzny Naughty Dog Game Engine

Rok wydania: 2007
Producent: Naughty Dog

Silnik Naughty Dog Game Engine został stworzony przez firmę Naughty Dog głównie do tworzenia przygodowych gier akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Silnik w swojej początkowej fazie pozwalał na wyświetlanie obrazu w jakości HD oraz FullHD w maksymalnie 30 klatkach/s. Nic dziwnego skoro wszystkie gry, które opierają się na tym silniku, wyszły tylko i wyłącznie na konsole Playstation 3 oraz Playstation 4.

Jest to jedna z nielicznych wad tego silnika, ponieważ jako jeden z nielicznych (na tamten czas) pozwalał na nagrywanie sesji motion capture co pozwoliło sprawić, że wszystkie gesty oraz mimika twarzy były bardzo bliskie realizmu. Wraz z rozwojem kolejnych wersji silnika, umożliwiano używanie bardziej zaawansowanych rozwiązań oraz tworzenie bardziej skomplikowanych terenów, na których dostępne były ruchome obiekty, takie jak beczki lub osłony, za którymi przeciwnicy mogą się chować, aby uniknąć wrogiego ognia.

Gry, które powstały na silniku Naughty Dog Game Engine

– Uncharted: Fortuna Drake’a (2007)
– Uncharted 2: Pośród złodziei (2009)
– Uncharted 3: Oszustwo Drake’a (2011)
– The Last of Us (2013)