NPC

Pod nazwą NPC kryje się skrót od angielskich słów – Non Player Character, czyli w tłumaczeniu na nasze bohater niezależny. W każdej grze możemy spotkać NPC, które w przeciwieństwie do mobów nie są tworzone w celu ich zabijania (a przynajmniej taki jest zamysł) tylko w celu wzbogacenia fabuły.
Jako bohaterowie niezależni często, to właśnie oni rozpoczynają zadania, jakie przyjdzie nam wykonać i często właśnie taki jest ich cel. W zależności od gry NPC nie odgrywają znaczącej roli w fabule gry, a ich stworzenie ma też zwiększyć poziom interakcji i realizmu gry. Największe zagęszczenia bohaterów niezależnych można napotkać w obszarach miast lub wielkich metropolii (wszystko też zależy od gatunku danej gry).

W większości przypadków NPC są to postacie, z którymi my jako gracz możemy nawiązać kontakt w celu poznania konkretnej historii, wymiany informacji, sprawdzenia co w ostatnim czasie wydarzyło się w danej lokacji lub po prostu w celach handlowych. Za wszystkie poczynania NPC-ów odpowiada algorytm, który został wcześniej przygotowany na potrzeby takiego bohatera i w zasadzie wszystko, co ma on nam do powiedzenia, także zawiera się w tym algorytmie. Nie ma więc co liczyć na to, że bohater niezależny zaskoczy nas czymś nieprzewidywalnym, czego nie zawiera cały algorytm i skrypt, który odpowiada za zachowanie tego bohatera.

Sprawdź również: