Otwarty świat

Otwarty świat w grach czasami bywa błędnie interpretowany. Sama nazwa „otwarty świat” określa świat gry, który nie jest niczym skrępowany, a przemierzając go nie natkniemy się na niewidzialne ściany oraz ekrany ładowania. Cały obszar na jakim toczyć się będzie gra jest dostępny od początku i tylko od nas zależy czym będziemy się zajmować w danej chwili.
Cała mapa nie jest podzielona na mniejsze obszary, które po opuszczeniu każdego, witają nas ekranem ładowania, tak jak ma to miejsce w przypadku Wiedźmina III, który jest określany także jako gra z otwartym światem, a według mnie świat stworzony na potrzeby Wiedźmina można określić mianem półotwartego.
Wielu producentów mija się także z prawdą mówiąc, że jakaś gra ma w pełni otwarty świat, a po odpaleniu gry widzimy, że możemy poruszać się tylko po z góry zaplanowanych przez twórców szlakach. Czasami w takich momentach dodawane są właśnie wspomniane wcześniej niewidzialne ściany, a jeszcze innym razem może pojawić się komunikat o opuszczeniu przez bohatera terenu gry.