Pauza w grze

Pauza w grze oznacza nic innego, jak jej zatrzymanie. Nie jest to więc żadne tajemne słowo o znaczeniu, którego nikt nie wiedział. Chciałem jednak żeby to słowo się znalazło w moim słowniku, ponieważ jak pewnie niektórzy z Was wiedzą i istnieją takie gry, których nie da się zatrzymać – mowa tu oczywiście o grach online.
W grach typu MMO lub FPS’y multiplayer pojęcie pauzy nie istnieje i żeby móc zrobić coś niezwiązanego z grą i nie narażać się przy tym na przykre konsekwencje, najlepszym rozwiązaniem będzie znalezienie w miarę bezpiecznego miejsca z dala od widoku postronnych i ukrycie się tam, jeśli chcemy na chwilę zająć się czymś innym.

W przypadku gier FPS to zdecydowanie bardziej wolę dać się zabić i mieć chwilę na wykonanie czynności niezwiązanej z grą, niż miałbym uzależniać się od tego, że może uda mi się znaleźć takie miejsce, w którym nikt mnie nie zauważy.
Większość gier ma przypisaną „pauzę” pod jednym lub dwoma przyciskami i zwykle są to klawisz „esc” lub/i klawisz „p”.
W klasycznych grach RPG istnieje jeszcze pojęcie aktywnej pauzy, która następuje zawsze przed rozpoczęciem pojedynku i pozwala ona na zaplanowanie poczynań gracza i całej strategii, jaką przybierze on na dany pojedynek. Często aktywną pauzę można aktywować przy pomocy przycisku „spacja”.

Sprawdź również: