quest 3d

Silnik graficzny Quest 3D

Rok wydania: 2001
Producent: Act-3D B.V.

Jest to tylko częściowo silnik graficzny, bo głównym jego założeniem było tworzenie wizualizacji architektonicznych, tworzenie aplikacji szkoleniowych czy wizualizacji produktów, a dopiero później tworzenie gier.

Dane z niektórych programów graficznych mogą być eksportowane do środowiska graficznego Quest 3D i tam wykorzystywane do tworzenia aplikacji. W odróżnieniu od wielu innych silników graficznych Quest 3D nie opiera się na programowaniu w języku C++ tylko jest prawie całkowicie graficzny. Cała edycja odbywa się za pomocą graficznych instrukcji, a sam projekt można edytować „na żywo” w trakcie jej działania. Aplikacje tworzone są na zasadzie łączenia bloków funkcjonalnych, które reprezentowane są za pomocą grafów. Dzięki temu, że do kompilacji tworzonej aplikacji niewymagane są żadne kompilatory czy interpretery, wydajność tworzonych programów jest porównywalna z tymi, które napisane są w języku C++. Końcowy produkt może być opublikowany jako aplikacja Windows (plik wykonywalny .exe) lub jako strona Internetowa – ale przy tym trzeba pamiętać, że jedynymi obsługiwani przeglądarkami są Internet Explorer oraz Mozilla Firefox.

Gry, które powstały na silniku Quest 3D

– Audiosurf (2008)
– Ship Simulator (2006)
– Leo der Haze (b/d)
– Chicken Football (2006)
– The Endless Forest (2005)
– Twinners (b/d)