real virtuality engine

Silnik graficzny Real Virtuality Engine

Rok wydania: 2001
Producent: Bohemia Interactive Studio

Język w całości napisany w języku C++, który początkowo miał nosić nazwę Posejdon, jednak ostatecznie zrezygnowano z tego pomysłu. Pierwszą grą, która została wydana w oparciu o ten silnik była Operation Flashpoint. Na tym silniku tworzone są także w pełni interaktywne symulatory szkoleniowe dla amerykańskiej i australijskiej armii. Przy jego pomocy można realistycznie odwzorować wirtualne pole walki.

Gry, które powstały na silniku Real Virtuality Engine

– Operation Flashpoint (2001)
– Operation Flashpoint: Resistance (2002)
– VBS1 (2002)
– Operation Flashpoint: Elite (2005)
– ArmA (2006)
– VBS2 (2007)
– ArmA 2 (2009
– VBS2
– Take on Helicopters (2011)
– Iron Front: Liberation 1944 (2012)
– DayZ (2013)
– ArmA 3 (2013)