refractor engine

Silnik graficzny Refractor Engine

Rok wydania: 1999
Producent: Refraction Games

Silnik graficzny, który został w całości stworzony przez szwedzkie studio Refraction Games na potrzeby pierwszej gry studia, jaką była: Codename Eagle. Został w całości napisane w języku C++. Obecnie prawa do silnika posiada firma Digital Illusions CE (EA DICE), która przejęła firmę Refraction Games wraz z prawami do silnika. Digital Illusion przebudowało silnik Refractor Engine oraz dodało wiele zaawansowanych rozwiązań, żeby móc go wykorzystać do tworzenia gier komputerowych z serii Battlefield.

Gry, które powstały na silniku Refractor Engine

– Codename Eagle (1999)
– Battlefield 1942 (2002)
– Battlefield 1942: Secret Weapons of WWII (2003)
– Battlefield 1942: The Road to Rome (2003)
– Battlefield Vietnam (2004)
– Battlefield 2 (2005)
– Battlefield 2: Jednostki Specjalne (2005)
– Battlefield 2: Pancerny Atak (2006)
– Battlefield 2: Europejskie Siły Zbrojne (2006)
– Battlefield 2142 (2006)
– Battlefield Heroes (2009)
– Battlefield Play4Free (2011)