rockstar advenced game engine

Silnik graficzny Rockstar Advenced Game Engine

Rok wydania: 2006
Producent: RAGE Technology Group

Silnik graficzny Rockstar Advenced Game Engine został stworzony przez firmę RAGE Technology Group, która podlega pod studio Rockstar San Diego. Silnik ten potocznie jest też nazywany jako RAGE Engine. Jest to jeden z najbardziej zaawansowanych silników graficznych, który pozwala na bardzo realistyczne odwzorowanie tętniących życiem metropolii, ale także otwartych przestrzeni.

Sam silnik łączy w sobie wiele rozwiązań i zapożyczeń z innych środowisk takich jak chociażby silnik fizyki Bullet, który odpowiada za symulacje wykrywania kolizji brył sztywnych oraz elementów deformujących się. Za animację odpowiada tutaj silnik Euphoria, który został zaimplementowany w RAGE Engine. Bez problemu radzi on sobie także z płynnym przechodzeniem między cyklami dnia i nocy oraz renderowaniem różnych zjawisk pogodowych takich jak ulewne deszcze, mgły, czy też śnieżyce. Co ciekawe jest on także bardzo dobrze zoptymalizowanym silnikiem graficznym (wyjątkiem tutaj jest tylko GTA IV, które miało wielkie problemy jeżeli chodzi o przeniesienie portu z konsoli na komputery PC). W oparciu o ten silnik można tworzyć gry niemal na wszystkie dostępne platformy.

Gry, które powstały na silniku Rockstar Advenced Game Engine

– Rockstar Games Presents Table Tennis (2006)
– Midnight Club: Los Angeles (2008)
– Grand Theft Auto IV (2008)
– Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City (2009)
– Red Dead Redemption (2010)
– Red Dead Redemption: Undead Nightmare (2010)
– Max Payne 3 (2012)
– Grand Theft Auto V (2013)
– Red Dead Redemption II (2018)