Season pass

Season pass jest określeniem (i jednocześnie tłumaczeniem) przepustki sezonowej. Dzięki takiej przepustce, każdy z jej posiadaczy otrzymuje dostęp do wszystkich płatnych rozszerzeń jakie znajdują się w planach wydawniczych danego studia.
Przepustka sezonowa może wchodzić w skład edycji kolekcjonerskiej danej gry lub można ja nabyć osobno. Tak było w przypadku np. premiery gry Fallout 4, który od razu w momencie premiery oferował także dokupienie season pass. Oferował on automatyczny dostęp dla wszystkich dodatków jakie były zaplanowane przez Bethesdę czyli:

– Fallout 4: Nuka World,
– Fallout 4: Vault-Tec Workshop,
– Fallout 4: Far Harbor,
– Fallout 4: Wasteland Workshop,
– Fallout 4: Automatron.

Nie będę tutaj kwestionował potencjału tych dodatków oraz tego czy warto było dla nich zakupić przepustkę jednak, to jest temat na recenzję, a nie na opis czym jest przepustka sezonowa.
Cena takiej przepustki może wahać się w zależności od tego jakie dodatki są planowane oraz jak obszerne one będą. W przypadku takiego Wiedźmina III żadna przepustka nie była wymagana aby otrzymać kilka kosmetycznych dodatków.

Więc wracając do opisu season pass jest to po prostu dostęp do całej zawartości, wydawanej w formie elektronicznej dla danej gry, po jej premierze. Osobiście powiem, że jeżeli nie zależy nam na jakieś grze, a planowane są do niej jakieś dodatki, to zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie poczekanie aż na półkach sklepowych pojawi się ta gra w edycji GOTY.
A czym są edycje Game of The Year można przeczytać pod tym adresem.