snowdrop

Silnik graficzny Snowdrop

Rok wydania: 2013
Producent: Massive Entertainment

Kolejny silnik graficzny, całkowicie stworzony za pomocą języka C++. Silnik został stworzony przez firmę Massive Entertainment, a jego przeznaczeniem jest tworzenie gier na komputery z systemem operacyjnym Windows, konsole Nintendo Switch, Playstation 4 oraz Xbox One. Pierwszą grą, która korzystała z tego silnika to „Tom Clancy’s The Division”. Pewną ciekawostką jest to, że cały silnik jako zintegrowane środowisko programistyczne posiada wbudowany Visual Studio 2015. Jest to zaawansowany silnik graficzny pozwalający na oprogramowanie fizyki i architektury zachowania drzew, obsługuje skomplikowane shadery, systemy cząstek, czy też pozwala na tworzenie logiki gry, która polega na tworzeniu i oprogramowaniu zachowania botów w grze.

Dzięki zastosowaniu grafiki wektorowej zredukowano obciążenie dla karty graficznej i dzięki temu rozwiązaniu możliwe stało się renderowanie interfejsu użytkownika w rozdzielczości 4K dla konsoli Playstation 4 Pro.

Gry, które powstały na silniku Snowdrop

– Tom Clancy’s The Division (2016)
– Mario + Rabbids Kingdom Battle (2017)
– South Park: The Fractured but Whole (2017)
– Tom Clancy’s The Division 2(2019)