source

Silnik graficzny Source

Rok wydania: 2004
Producent: Valve Corporation

Silnik, który powstał na bazie silnika GoldSrc – w zasadzie to jest jego bezpośrednim następcą. Został wyprodukowany przez Valve Corporation i działa niemal na każdym systemie zaczynając od Windowsa, a kończąc na Xboxie 360 czy Playstation 3. Silnik miał premierę w 2004 roku, a pierwszą grą, jaka się na nim opierała, był Counter-Strike: Source. Po pierwszym sukcesie, jaki osiągnął silnik, postanowiono przenieść na ten silnik swoją pierwszą hitową produkcję, jaką był Half-Life.

Gry, które powstały na silniku Source

– Counter-Strike: Source (2004)
– Garry’s Mod (2004)
– Half-Life: Source (2004)
– Half-Life 2: Deathmatch (2004)
– Vampire: The Masquerade – Bloodlines (2004)
– Half-Life 2 (2004)
– Day of Defeat: Source (2005)
– Dark Messiah of Might and Magic (2006)
– Half-Life Deathmatch: Source (2006)
– Half-Life 2: Episode One (2006)
– The Ship (2006)
– SiN Episodes (2006)
– Portal (2007)
– Half-Life 2: Episode Two (2007)
– Team Fortress 2 (2007)
– Left 4 Dead (2008)
– Left 4 Dead 2 (2009)
– Zeno Clash (2009)
– Alien Swarm (2010)
– Vindictus (2010)
– K.O.S Secret Operations (2010)
– Nuclear Dawn (2011)
– Portal 2 (2011)
– Postal III (2011)
– The Stanley Parable (2011)
– CSPromod (2012)
– Dear Esther (2012)
– Counter-Strike: Global Offensive (2012)
– Insurgency (2014)
– Titanfall (2014)
– Black Mesa (2015)
– Apex Legends (2019)