speedtree

Silnik graficzny Speedtree

Rok wydania: 2004
Producent: Interactive Data Visualization

Jest to nie tyle silnik graficzny, który pozwala na tworzenie gier komputerowych co technologia wspierająca silniki graficzne. Silnik SpeedTree pozwala na implementację go w różnych innych silnikach graficznych w celu stworzenia realistycznego środowiska naturalnego. Odpowiada on za naturalne odwzorowanie zachowania się roślinności na wietrze oraz animację drzew, krzaków oraz trawy.

Pozwala on także na realistyczne odwzorowanie zachowania się roślinności na wietrze – pod wpływem wiatru drzewa oraz krzaki uginają się, trawa reaguje na kroki gracza czy też zwierząt, jakie występują w grze.

Jest to bardzo pomocne przy tworzeniu gier, ponieważ programistom odpada programowanie całego środowiska od zera. Warto też wspomnieć o tym, że silnik graficzny SpeedTree został od podstaw napisany w języku C++ więc nie powinno być problemu z jego wydajnością czy też pamięciożernością.

Gry, w których został użyty silnik Speedtree

– Gothic 3 (2006)
– Call of Duty 3 (2006)
– Hitman (2006)
– Saints Row (2006)
– Resistance: Fall of Man (2006)
– The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006)
– Unreal Tournament 3 (2007)
– Wiedźmin (2007)
– Fatal Inertia (2007)
– World in Conflict (2007)
– Gothic 3: Zmierzch bogów (2008)
– Grand Theft Auto IV (2008)
– Age of Conan: Hyborian Adventures (2008)
– Brothers in Arms: Hell’s Highway (2008)
– Fallout 3 (2008)
– Gears of War 2 (2008)
– Savage 2: A Tortured Soul (2008)
– Dragon Age: Origins (2009)
– Empire: Total War (2009)
– Batman: Arkham Asylum (2009)
– Risen (2009)
– Arcania: Gothic 4 (2010)
– Wiedźmin 2: Zabójcy królów (2011)
– Gears of War 3 (2011)
– Trials Evolution (2012)
– Wiedźmin 3: Dziki Gon (2015)
– Hitman 2 (2018)