spring engine

Silnik graficzny Spring Engine

Rok wydania: b/d
Producent: Swedish Yankspankers

Silnik graficzny Spring Engine, początkowo wcale nie był silnikiem graficznym. Został stworzony przez społeczność graczy, którzy skrzyknęli się pod nazwą Swedish Yankspankers i stworzyli platformę służącą do odtwarzania powtórek z gry Total Annihilation, która została wydana w 1999 roku.

Dopiero z czasem został on przekształcony w pełni trójwymiarowy silnik do tworzenia gier z gatunku RTS (Real-Time Strategy). Sprint Engine dzisiaj służy głównie do tworzenia darmowych gier online – stąd też nie są udostępnione żadne listy gier, które opierają się na tym silniku. Jako główny cel przekształcenia tego odtwarzacza w silnik graficzny była chęć stworzenia gier, które możliwościami równałyby się ze swoim wzorem do naśladowania, czyli Total Annihilation co niemal zostało już zrealizowane.

Spring Engine głównie opiera się na języku C++ z jednym wyjątkiem, jakim jest jedna gra sieciowa, która została napisana w języku Java. Cechami charakterystycznymi dla silnika są:

– możliwość posiadania nieograniczonych ilości zasobów,
– przeprowadzanie bitew, w których każdy z graczy może dysponować 5 000 jednostek jednocześnie,
– na jednej mapie może jednocześnie grać do 250 osób,
– możliwość trójwymiarowej walki powietrznej,
– realistyczne odwzorowanie trajektorii lotu wystrzelanych pocisków,
– możliwość deformacji terenu,
– realistyczne odwzorowanie fali uderzeniowej na powierzchni wody itp.

Gry, które powstały na silniku Spring Engine

– Total Annihilation (1999)