stalker 2 - wymagania sprzetowe

S.T.A.L.K.E.R. 2 – wymagania sprzętowe

Wydawca: GSC World Publishing
Producent: GSC Game World
Data premiery: 28 kwietnia 2022
Gatunek: FPS

Do premiery S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl pozostało jeszcze trochę czasu, ale lepiej będzie jak już w tym momencie, zapoznacie się z wymaganiami sprzętowymi, bo te wcale do najniższych nie należą.
Wiedząc, że S.T.A.L.K.E.R. 2 powstaje w oparciu o Unreal Engine spodziewałem się wysokich wymagań, bo zdaję sobie sprawę, jak ciężki do optymalizacji jest to silnik. Niestety w swoich przewidywaniach wiele się nie pomyliłem, zresztą sami oceńcie:

Minimalne wymagania sprzętowe S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl:

Procesor: Intel Core i5-7600K 3.8 GHz lub AMD Ryzen 5 1600X 3.6 GHz
Pamięć RAM: 8 GB
Karta graficzna: GeForce GTX 1060 6 GB VRAM lub lepsza
Miejsce na dysku: 150 GB SSD
System operacyjny: Windows 10

Zalecane wymagania sprzętowe S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl:

Procesor: Intel Core i7-9700K 3.6 GHz lub AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz
Pamięć RAM: 16 GB
Karta graficzna: GeForce RTX 2070 8 GB VRAM lub lepsza
Miejsce na dysku: 150 GB SSD
System operacyjny: Windows 10

Widząc zalecane wymagania sprzętowe zastanawiam się na ile faktycznie są to realne wymagania, a na ile marketing nVidia w celu zwiększenia sprzedaży swoich układów, których i tak na rynku brakuje.
Zalecane wymagania sprzętowe dotyczą zapewne możliwości gry w 60 kl./s. w rozdzielczości FHD, ale w tym wypadku mogę się mylić.
150 GB miejsca na dysku SSD też powoli zaczyna odstraszać od gry. Rozumiem, że postęp postępem, ale sam fakt posiadania 150 GB wolnego miejsca na dysku robi już swoje, a jeżeli ma to być dodatkowo dysk SSD, to liczę na naprawdę spektakularną oprawę i dobrą optymalizację, bo jeżeli skończy się tak, że podstawowa wersja będzie ważyć 150 GB, a w międzyczasie gra będzie łatana, to z czasem i 1 TB będzie niewystarczający dla jednej gry.

Do premiery S.T.A.L.K.E.R. 2 pozostało jeszcze trochę czasu i liczę na to, że GSC Game World postara się o odpowiednią optymalizację tytułu, żeby w dniu premiery nie okazało się, że spełnienie wymagań zalecanych pozwoli na swobodną rozgrywkę na średnich ustawieniach graficznych w stałych 30 kl./s., bo to już będzie kpina z graczy i pokaz tego, że nie każdy powinien porywać się na tworzenie gier w Unreal Engine.