Titan 2.0

Silnik graficzny Titan 2.0

Rok wydania: 2004
Producent: Stainless Steel Studios

Silnik Titan 2.0 został wypuszczony jako aktualizacja do oryginalnego silnika graficznego Titan. Silnik graficzny Titan 2.0 został stworzony na potrzeby produkowania gier komputerowych z gatunku strategii czasu rzeczywistego. Pomimo tego, że silnik został stworzony przez firmę Stainless Steel Studios, to został on sprzedany dalej, tak aby udało się na nim zarobić jeszcze przed rozwiązaniem firmy Stainless Steel Studios, które miało miejsce rok po wydaniu silnika, czyli w 2005 roku. Został on zakupiony przez Tilted Mill Entertainment w cenie 250 000 dolarów.

Sam silnik Titan 2.0 posiadał wbudowany edytor poziomów, sztuczną inteligencję wraz z renderem grafiki trójwymiarowej. W sumie powstały trzy gry oparte na silniku Titan 2.0 natomiast ostatnią grą, jaka została wydana na tym silniku, przez jego autora, czyli firmę Stainless Steel Studios była Rise and Fall: Civilizations at War.

Gry, które powstały na silniku Titan 2.0

– Immortal Cities: Children of the Nile (2004)
– Rise and Fall: Civilizations at War (2006)
– Caesar IV (2006)