ultimate 3d

Silnik graficzny Ultimate 3D

Rok wydania: 1999
Producent: Christoph Peters

Prosty i bezpłatny silnik graficzny, który został zaprojektowany w oparciu o kod C++ przez Christopha Petersa. Od początku był on projektowany jako silnik przeznaczony do użytku razem z Game Makerem, które jest środowiskiem do projektowania prostych gier oraz programów komputerowych. Sam Game Maker pozwala na tworzenie gier komputerowych osobom, które nie posiadają doświadczenia oraz umiejętności programowania w żadnym języku (znajomość jakiegoś języka na pewno będzie pomocna, ale nie jest wymagana). Od 2008 roku silnik graficzny Ultimate 3D nie jest już elementem Game Makera, a sam silnik Ultimate 3D jest samodzielnym programem pozwalającym na tworzenie gier. Silnik ten pozwala na tworzenie prymitywnej geometrii, tworzenie oświetlenia oraz wrażenia mgły, możliwość renderowania dużych i rozległych terenów. Oprócz tego silnik Ultimate 3D wspiera filtrowanie anizotropowe.

Gry, które powstały na silniku Ultimate 3D

Silnik Ultimate 3D pozwala na tworzenia prostych i nieskomplikowanych gier 3D, jest on bezpłatny więc jako takiego spisu gier, które powstały w oparciu o ten silnik nie ma.