unity

Silnik graficzny Unity

Rok wydania: 2005
Producent: Unity Technologies

Kolejny silnik graficzny, który zyskał na popularności na przestrzeni ostatnich lat. W czasach gdy pisałem pracę inżynierską, to zastanawiałem się nad jego wyborem w celu zrealizowania projektu, ale ostatecznie odrzucił mnie od siebie tym, że nie był w pełni darmowy – może inaczej – był darmowy, ale w okrojonej wersji.

Teraz Unity Technologies poszło śladami swojego konkurenta, jakim z pewnością jest Unreal Engine i udostępniło całą swoją funkcjonalność dla wszystkich pod warunkiem, że dzięki swoim projektom nie zarobili więcej niż 100 tysięcy dolarów. Wtedy trzeba odpalić jakiś procent zysków dla twórców Unity. Sam silnik pozwala na pisanie gier dwu wymiarowych oraz trójwymiarowych. Najlepiej jego możliwości prezentują różnego rodzaju filmy reklamowe, które prezentują wszystkie nowe możliwości, jakie są dodawane wraz z kolejnymi aktualizacjami. Niestety nie ma się co łudzić, że gry tworzone w oparciu o ten silnik będą wyglądały tak dobrze w rzeczywistości – może jest to zadanie wykonalne, ale nie wiem, czy istnieje komputer, który byłby w stanie uciągnąć takie projekty.

Korzystając z Unity, należy liczyć się z tym, że pozwala on na pisanie skryptów tylko w języku C# lub języku UnityScript, który swoją składnią przypomina JavaScript.

Dzięki wbudowanemu sklepowi, wszyscy ci, którzy chcą tworzyć gry, a nie znają się na grafice, mogą pobrać elementy wystroju za darmo lub kupić jakieś płatne komponenty typu tekstury, lub modele przedmiotów. W sumie gry tworzone w oparciu o silnik Unity mogą być dedykowane dla 22 różnych platform w tym także na platformy obsługujące VR.

Gry, które powstały na silniku Unity

Osobiście nie spotkałem się z dużymi grami na liczące się platformy, które powstały dzięki użyciu silnika Unity. Głównie spotykałem się z grami na telefony komórkowe i tablety, które zostały stworzone w oparciu o ten silnik więc nie będę ich tutaj wymieniał, ponieważ gry mobilne nie bardzo mnie interesują.