Widok izometryczny

Widok izometryczny był stosowany w większości gier RPG, które powstawały na przełomie lat 90. To właśnie one cieszyły się największą popularnością w tamtym czasie, a umiejscowienie kamery właśnie w widoku izometrycznym pozwalało na uzyskanie złudzenia trójwymiarowości. Teraz także powstają gry, które wykorzystują rzut izometryczny, ale należą one do rzadkości ze względu na postęp technologiczny kart graficznych i ich wydajności twórcy mogą sobie pozwolić na zaprojektowanie całej gry w pełnym 3D. Cechą stałą dla każdej gry wykorzystującej rzut izometryczny było zastosowanie równych kątów pomiędzy osiami przy projektowaniu gry, które wynosiły dokładnie po 120 stopni.

Współczesny gry RPG wykorzystujące widok izometryczny są zaprojektowane w pełnym 3D, co w momencie przybliżenia ekranu nie powoduje tzw. pikselozy i nie rzuca się w oczy płaska tekstura, który była bardzo widoczna w klasycznych grach RPG (ale to mogła być też winda słabej animacji w grach RPG).

Sprawdź również: