xngine

Silnik graficzny XnGine

Rok wydania: 1995
Producent: Bethesda Softworks

Silnik XnGine został stworzony przez branżowego giganta, jakim bez wątpienia jest Bethesda. Powstał on w 1995 roku i był jednym z pierwszych w historii silników gier komputerowych, który oferował pełną obsługę grafiki 3D. Po premierze systemu operacyjnego Windows 95 Bethesda wydała wiele łatek poprawiającym stabilność działania silnika na tym systemie (okazało się, że XnGine ma spore problemy z poprawnym działaniem na tym systemie operacyjnym).

W dwa lata po premierze rozbudowano silnik o wsparcie dla wysokich rozdzielczości, a w 1998 roku silnik otrzymał wsparcie dla obsługi kart graficznych (wtedy były to akceleratory graficzne).

Gry, które powstały na silniku XnGine

– Terminator: Future Shock (1995)
– Terminator: SkyNET (1996)
– The Elder Scrolls II: Daggerfall (1996)
– XCar: Experimental Racing (1997)
– The Elder Scrolls Legends: Battlespire (1997)
– The Elder Scrolls Adventures: Redguard (1998)
– NIRA: Intense Import Drag Racing (1999)